Dag 1

Logo van Novartis

Vertrek thuis: 8u33
Aankomst Novartis: 9u08

Maandagochtend, 8u een hels gepiep aan m’n oren… Het duurde niet lang tot ik besefte dat het maar mijn wekker was.
Ik spurtte naar beneden om snel m’n stortbad te pakken zodat ik fris, maar snel, een ontbijt kon nemen. 33 minuten later kroop ik achter het stuur richting Novartis te Vilvoorde. Alles verliep vlot, tot als ik op die ellendige ring terecht kwam. Al bij al viel het nog mee, maar toch ben ik blij dat ik dergelijke fille zich beperkt tot twee maanden. Moest ik dagdagelijks in zo’n fille terecht komen, vermoed ik dat ik depressief zou worden.

Nadat ik uiteindelijk de afrit in Vilvoorde nam, en enkele straten verder een groot logo van Novartis zag was ik opgelucht. Ik parkeerde mijn auto mooi naast Peter’s wagen waarna ik in volle glorie het gebouw van Novartis kon binnenwandelen.

 Ik werd vriendelijk onthaalt door de twee secretaresses die zich achter de ballie verscholen. Ik moest enkel m’n naam opgeven, de rest stond blijkbaar al in het systeem. Helaas kreeg ik enkel een bezoekerspasje waarmee ik voorlopig nergens toegang had tot het streng beveiligde gebouw. “Gaat u even zitten”, zei de secretaresse vriendelijk. Ik draaide me om en merkte m’n klasgenoot Peter Guisset op. Die was reeds aangekomen en had ondertussen ook al kennis gemaakt met een persoon dat zijn eerste werkdag aanvatte.

We zaten gezellig te wachten op onze stagementor, die zich nog op de weg begaf. Om 9u24 horen we het signaal van de lift. De deuren gingen open… Vol verbijstering keen we wie er uit de lift kwam. De man waar we zo naar opkijken kwam rustig uit de lift gewandeld.

“Volg maar, dan geef ik even een rondleiding.”, zei hij. Via zijn batch ging de grote deur waar alles zich afspeelt. Hij toonde ons de helpdesk en stelde ons vriendelijk voor waarna we verder gingen naar enkele andere lokalen. Ook hier werden we steeds vriendelijk onthaald. Ik herkende enkele bekende gezichten, aangezien ik er reeds stage deed in het 6de middelbaar. Nu zit ik nog enkele met de vraag of zij mij zouden herkennen…

Rond 10u waren we klaar met de rondleiding. Aangezien we reeds wistten wat onze opdracht was hadden we al heel wat voorbereidend werk vericht. Deze opdracht werd ons reeds eind oktober toegelicht zodat we ons konden voorbereiden op onze stage.  Zo hebben we verschillende programma’s opgezocht en vergeleken met elkaar.

Gedurende de hele voormiddag hebben Peter en ik nog enkele essentiële zaken besproken over hoe we het juist gingen aanpakken en dergelijke meer. Ook tijdens ons pauze, dat liep van 12u50 tot 13u10, was voornamelijk dit ons gespreksonderwerp.

Na ons middagmaal mochten we uiteindelijk achter onze batch gaan, waarmee we toegang verkregen tot de verschillende afdelingen van het gebouw.

Rond 13u20 besloten Peter en ik dan om onze eerste stap te zetten. We downloadden een trail versie van het helpdeskprogramma SysAid, dat werd ontwikkeld door Ilient. Het staat zeker nog niet vast of dit het uiteindelijke programma wordt dat we zullen gaan implementeren. We hebben dit gedownload om alle mogelijke functies uit te testen.
Het kan zijn dat we komende dagen nog andere programma’s zullen moeten installeren in een testomgeving, zodat er geen problemen kunnen ontstaan die een ernstige impact kunnen hebben op de werking van Novartis.

De tijd vliegt als je druk bezig bent, zo kwam Laurens af met de vraag:”Jullie gaan hier toch niet blijven overnachten?” Het was reeds 17u. Niet veel later zat ik in mijn auto richting mijn THUIS. Gelukkig had ik niet veel fille en kon ik 10 minuutjes na m’n vertrek in Vilvoorde mijn voeten onder de tafel schuiven om mijn heuse dag af te sluiten met een lekker avondmaal…

Geef een reactie

