Dag 2

Vertrek thuis: 8u15
Aankomst Novartis: 8u55

9u30: Afspraak met Nathalie Gemine (Verantwoordelijke voor Business Aplications)
Zij zorgt er dus voor dat alle programma’s goed gedocumenteerd worden.
Hiervoor maakt novartis gebruik van IceBox, dit is een model gebasseerd op het v-model maar speciaal ontwikkeld voor Novartis. Naar gelang de grootte van de toepassing moet men een vooraf bepaald aantal documenten invullen met elk zijn eigen kenmerken. Uit de analyse van IceBox bleek dat we 2 documenten moesten invullen. Namelijk het één en het ander waar ik voorlopig de naam van kwijt ben, maar deze namen zullen later wel nog verschijnene. Verder moesten we nog enkele documenten invullen die eigen zijn aan Novartis Vilvoorde.

Om 10u20 zijn we dan begonnen met het invullen van het document waarin de User Requirements staan.
In dit document wordt bepaald wat de gebruiker juist verwacht van het systeem en wat het al dan niet allemaal moet kunnen. Het is dus op basis van dit document dat we dan een selectie zullen maken van de mogelijke programma’s.
Natuurlijk is het praktisch onmogelijk om een systeem te vinden dat voldoet aan alle eisen, daarom zal er gewikt en gewogen worden tegen de voor- en nadelen van elk systeem.

Na veel zuchten, zwoegen & zweten hadden we nood aan een kleine pauze. Dit was omstreek 12u50. In een heldere en aangename omgeving aten Peter en ik onze heerlijke maaltijd op. Twintig minuten later keken we op ons uurwerk en merkten we dat het 13u10 was. Nog ruim voldoende tijd dus, maar toch gingen we reeds naar onze thuishaven.

Tot 14u10 werkte we vervolgens aan ons Project Charter. Wat een Project Charter juist was, wist ik niet meer, daarom zocht ik het voor jullie even op:

“Dat document beschrijft wie de belanghebbenden (stakeholders) zijn, de business sponsor en de projectmanager. Het geeft eveneens weer wat al gekend is van businessvereisten, de beperkingen rond kost en planning en alle andere gebruikte hypotheses. Het is belangrijk dat dit Project Charter formeel ondertekend wordt.”

Zo zijn we dit allen weer wijzer geworden.

Vervolgens stelden we een Identkit op. Dit nam toch ook wel enige tijd in beslag waardoor we pas rond 14u30 konden verder gaan met het onderzoek naar hét juiste helpdeskprogramma. We onderzochten de verschillende mogelijkheden van SysAid, dat werd ontwikkeld door Ilient.

Het uiteindelijke verslag over dit programma zal in een later stadium verschijnen.

Rond 16u55 nam ik al m’n grief en trok ik huiswaards vergezeld met een stagiair van MMI-Parnas, de school waar ik ook nog les heb gevolgd.

 Zo, dit was een samenvatting van wat ik vandaag zoal heb gedaan.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s