Dag 3

Vertrek thuis: 8u28
Aankomst Novartis: 9u08

Wat een schitterend gevoel had ik op deze woensdagochtend… Aankomen op het werk en beseffen dat je reeds in het midden van de week zit. Wat gaat de tijd toch snel als je u amuseert.

Ik kwam binnen op mijn bureau en merkte dat ik helaas helemaal alleen was, er was niemand te bespeuren. Enkele minuten later, ging mijn mobieltje af maar dit durfde ik helaas niet op te nemen. Ik was immers aan het werken, en ik was niet zeker of dat al dan niet mocht. Later op de voormiddag kwam Peter binnen met de boodschap dat hij mij trachtte te bellen maar ik helaas niet opnam. Hij wou me gewoon melden dat hij wat later ging zijn aangezien hij in de fille stond. Gelukkig dat ik daarvoor niet heb opgenomen.

Ondertussen was ik al volop aan het werken. Ik was nog verder op zoek gegaan naar eventuele gratis programma’s die voldoen aan de eisen van Novartis. Na vrij intensieve research bleek geen enkel gratis programma SysAid te overtreffen.

Peter en ik besloten dan maar om SysAid verder te gaan verkennen. Gisteren vroeg Laurens ons echter of het mogelijk was om bepaalde pagina’s te gaan personaliseren. Helaas beschikt SysAid niet echt over een degelijke handleiding, dus moesten we zelf maar verder op zoek gaan. Ook dit werd ons tevergeefs. Na veel gepruts is het ons dan toch gelukt, onze eerste gepersonaliseerde pagina zag het licht.

We wisten dat we in de namiddag een meeting hadden met Tom en Laurens. Na ons middagmaal, dat vandaag maar een kwartiertje heeft geduurd, besloten we dan om ons toch wel wat voor te bereiden op deze meeting. Zo maakten we verschillende gebruikers aan, die ook elk verschillende rechten hadden. Hiermee konden we dan tijdens onze meeting enkele demonstraties geven.

Nadat dit gedaan was werd er ons ook gevraagd of er een mogelijkheid was om een service request via mail op te nemen in het systeem. We wistten reeds dat dit mogelijk was, aangezien we deze optie al tegen gekomen waren. Het was ons echter nog niet gelukt om dit degelijk in te stellen. Dit was dus het volgende waarmee we ons bezig hielden. Toevallig keek ik op m’n uurwerk en merktte op dat het al 13u52 was. Tijd dus om hier een juiste oplossing voor te zoeken.

Onze beste vriend Google laat ons natuurlijk niet in de steek, elke keer dat we met een vraag zitten vallen we niet onze stagementor lastig, maar doen we beroep op dit welbekende zoekmachine. Verschillende termen werden door ons ingegeven maar we kwamen nooit terecht op een echt goed mail-server-programma. Maar wat waren nu juist de vragen die we ons stelden vooralleer een programma door ons aanschouwd werd als “goed”?

  • Het programma moest gratis zijn;
  • Het programma moet zowel pop3 als smtp ondersteunen;
  • Het moet op een eenvoudige wijze configureerbaar zijn.

Het eerste programma dat we uiteindelijk hebben gedownload was Babypop. Dit programma was hee gemakkelijk om te installeren, maar werkte van geen kanten. (Of konden wij het nu gewoon niet goed configureren?) We besloten dus verder te zoeken, elk ging zijn eigen weg… Tot op het moment dat ik op het programma SurgeMail terecht kwam. Ik downloadde het, ik installeerde het, ik configureerde het,… Ik was verbaasd toen ik een mail in m’n inbox zag staan van oele@oele.com. Toen wist ik dus dat alles goed geconfigureerd was. Ik maaktte ook meteen een account aan onder helpdesk@oele.com. Dit zou het uiteindelijke e-mail adres zijn waar de gebruikers, in de testomgeving, een mail moeten naar sturen indien ze een service request willen indienen.

Hopelijk mogen we in de productieomgeving gebruik maken van de smtp en pop3 server van Novartis zelf, aangezien dit programma niet gratis gebruikt mag worden voor commerciële doeleinden. Indien dit niet mag, is dit weer een extra kost dat erbij zal komen.

Om 15u22 kwam Tom Jacques binnen met de mededeling dat we onze presentatie over het product mochten geven. Op rustige en aangename manier toonden we hoe het programma net in elkaar zat. Af en toe werden we onderbroken door een klein vraagje, dat we dan nader toelichtten. Op enkele vragen wistten we niet meteen een antwoord. Deze vragen werden dan door ons genoteerd. Na onze meeting hadden we nog niet meteen een definitief antwoord of ze het programma al dan niet wouden aankopen. Op dit antwoord zijn wij dus voorlopig in spanning aan het wachten.

Na onze meeting was het reeds 16u50. We konden dus al enkele vragen opzoeken en beantwoorden. Maar er staan nog enkele vragen op ons lijstje, maar die zullen we helaas morgen nog moeten opzoeken wanthet was al gauw 17u32. Tijd dus om naar huis te gaan… …

Ik hou jullie in elk geval op de hoogte!

Geef een reactie

