Dag 5

Vertrek thuis: 9u23
Aankomst Novartis: 9u38

Gisteren kreeg ik mijn uitslag van de examenresultaten. Na een speech kregen we uiteindelijk het rapport. Het eerste wat je dan doet, is natuurlijk kijken of er naast elk punt “Creditbewijs” staat. Wat wel degelijk het geval was.Zoals je al kan vermoeden had ik het vanochtend dus enorm zwaar om aan de slag te gaan. Maar niet getreurd, ik heb m’n dag succesvol beëindigd, ook al was het niet altijd even gemakkelijk om m’n gedachten erbij te houden. Gelukkig krijgen we maar een maal onze uitslag tijdens onze stage.

Toch besloot ik om er meteen in te vliegen. Zoals jullie al weten hebben we gisteren een update uitgevoerd van het systeem. Na deze update was er echter een fout in het “Manager Portal”. Op het Manager Portal is het mogelijk om verschillende grafieken op te vragen over de verschillende tickets die zijn binnengekomen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de statistieken op te vragen over de verwerking van de tickets die een bepaalde medewerker heeft uitgevoerd. Natuurlijk was het wegwerken van deze bug een prioriteit voor ons. Dit was dus onze eerste taak van de dag. Gelukkig werken we preventief en nemen we bij elke wijziging een back-up. Als er in een later stadium dan eventueel iets misloopt, kunnen we steedsberoep doen op deze back-up. Deze back-up was dan ook meteen de oplossing na onze upgrade. We besloten om de back-up terug te plaatsen om het Manager Portal terug te voorzien van z’n normale lay-out.

10u45, Peter kreeg zonet een e-mail binnen van Ilient, de producent van SysAid. In deze mail zat een uitgebreide handleidng. Deze handleidig kwam goed van pas, want op de site zelf is niet echt veel informatie te vinden in vergelijking met de grootte van het product. SysAid is een enorm krachtig ticketingprogramma en het spreekt natuurlijk voor zich, dat je bij dergelijk programma een uitgebreide handleiding wenst. We namen deze handleiding door, maar echt veel konden we uit deze handleiding van 190 pagina’s niet veel meer leren, aangezien we al 4 dagen hebben geëxperimenteerd met het programma.

Het was al snel 13u, we besloten dus om te gaan lunchen…

Prompt kreeg ik het goede nieuws van Peter, hij wist me te vertellen dat Novartis wel degelijk het programma zou gebruiken. De andere programma’s waar we research naar deden waren immers veel te duur in vergelijking met de functies die het pakket bood. Verder zijn we ook te weten gekomen dat Novartis gebruik zou maken van het “Business”-pakket. Dit laat toe dat er oneindig veel gebruikers van het systeem gebruik mogen maken. Bij andere versies staat er ee limiet op het aantal gebruikers die van het systeem kunnen gebruik maken. Je betaalt dan per gebruiker een licentie.

Verder zijn we ook nog op zoek naar de integratie van “customized forms”. Dit laat je toe een bepaalde pagina, die je zelf maakt te integreren op bijvoorbeeld de site van het intranet. Ook zouden we nog graag gebruik willen maken van “Single Sign On”. Hierdoor zou de gebruiker geen gebruikersnaam en wachtwoord moeten invoeren wanneer hij een nieuw ticket wenst in te geven. Dit authenticatie zou automatisch gebeuren doordat het systeem gebruik zou maken van de gebruikersnaam en wachtwoord dat werd ingegeven om aan te melden bij Windows. Dit is ons echter nog niet gelukt, maar Peter heeft hiervoor wel al een mailtje verstuurd.

Nu maar hopen dat we snel een antwoord krijgen…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s