Weekverslag 3

Inleiding: 

Na deze derde week heb ik toch het gevoel dat ik een beter zicht krijg over het reilen en zeilen van een bedrijf in een dagdagelijkse omgeving. Ik voel me steeds meer en meer klaar om dé grote stap in het bedrijfsleven te zetten, dit natuurlijk na een uitgebreide vakantie!

1. Wat heb ik geleerd deze week?

  • Wat Reverse Engineering is, en in welke omstandigheden het nuttig kan zijn;
  • De installatie & configuratie van twee verschillende programma’s waarmee je aan Reverse Engineering kan doen;
  • Het leggen van een ODBC link tussen MS Access en Oracle;
  • Het voordeel van een ODBC link tussen deze applicaties;
  • Dat de leerstof van Datawarehousing nog goed van pas is gekomen;
  • Het toevoegen van DLL’s op een IIS.

2. Welke moeilijkheden heb ik ondervonden (zowel op technisch als sociaal vlak)?

  • Technisch
    • De integratie van SysAid op een IIS-server in de productieomgeving aangezien deze anders was dan in onze testomgeving;
    • Voorlopig kunnen we nog geen verbinding maken met de WSLog databank, hiervoor moeten we nog wachten op de login-gegevens die ons toegestuurd zullen worden.
  • Sociaal
    • Op sociaal vlak heb ik geen enkel probleem ondervonden…

3. Hoe heb ik deze moeilijkheden opgelost?

  • Google; 
  • Door zelf te experimenteren;
  • Door beroep te doen op onze persoonlijke kennis; 
  • Door vragen te stellen aan Alexandre, die verantwoordelijk is voor de verschillende databanken.

Mijn gevoel omschreven in 3 woorden:

  1. Afwachtend
  2. Verkennend
  3. Onderzoekend

Een uitgebreid verslag vind je onder de categorie “Dagverloop”.

Geef een reactie

