Weekverslag 6

1. Wat heb ik geleerd deze week?

  • Deze week zijn we op zoek gegaan naar de programmatorische werking van het systeem zodat we het systeem verder kunnen aanpassen aan de noden van de organisatie. Zo wilt de afdeling R&S Services de mogelijkheid om een bepaalde link weer te geven bij een bepaalde categorie. Voorlopig lukt het ons om de links toe te voegen op een statische manier. Dit zorgt er natuurlijk voor dat men telkens een bepaalde pagina op een programmatorische manier zal moeten aanpassen. Ons doel was echter om dit op een dynamische manier te kunnen programmaren. Hierdoor zou het mogelijk zijn om deze links toe te voegen/wijzigen/verwijderen via een webbrowser. Hiervoor moeten de gegevens in een databank komen. Wij weten momenteel niet hoe de verbinding tussen de webpagina’s en de databank verloopt. Dit onderzoek nam drie dagen in beslag, waarna er nog steeds geen oplossing aan het licht kwam. We besloten dus om raad te gaan vragen bij verschillende collega’s. Helaas bezat niemand de nodige kennis om ons hier uit de nood te helpen. Als laatste optie hebben we de helpdesk van SysAid zelf gecontacteerd. Voorlopig wachten we nog steeds op een antwoord. We kunnen wel melden dat het incident zich reeds op de derde level bevindt. Maar ik vermoed dat de kans groot is dat ze ons niet meteen gaan kunnen helpen. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte!
  • Ik heb deze week ook vlot leren werken met het systeem zodat we volgende week de gebruikers vlot kunnen trainen.

2. Welke moeilijkheden heb ik ondervonden (zowel op technisch als sociaal vlak)?

  • Technisch
    • We konden deze week geen oplossing vinden voor het toevoegen van links op dynamische wijze. Hiervoor is vanuit SysAid een verbinding nodig met de databank & aangezien we voorlopig niet weten hoe deze verbinding gebeurd tussen de Tomcat webserver en Oracle kunnen we hier nog geen oplossing voor vinden.
  • Sociaal
    • Op sociaal vlak heb ik alweer geen enkel probleem ondervonden.

3. Hoe heb ik deze moeilijkheden opgelost?

  • Helpdesk van SysAid;
  • Google;
  • Raad vragen bij de collega’s.

Mijn gevoel omschreven in 3 woorden:

  1. Programmerend
  2. Personaliseren
  3. Voorbereiden
Geef een reactie

