België, een uniek land in Google Streetview…

Goedemiddag beste lezer,

Intussen is het weer vrijdag en zo goed als iedereen onder ons heeft er weer een drukke week opzitten. Vanavond komen we weer uitgeput, maar voldaan van ons werk, thuis. Niet iedereen heeft dan zin om uitgebreid te gaan kokkerellen dus wat doen we dan?

Zo’n lekker frietje steken,… Op z’n vrijdag’s uiteraard.

Voor mij is dit simpelweg frituur ’t Snackske binnenwandelen. Je bent er razendsnel bediend en de massa’s frieten die je krijgt, in het veel te kleine bakje, zijn lekker gebakken. Verder vragen ze klaar en duidelijk welke saus je wilt. Bijgevolg heb je steeds de juiste smaak bij je frietjes.

Maar nu vraagt elk van jullie zich natuurlijk af wat dit te maken heeft met Google Streetview?

Wel, onlangs deed ik nogal een nare ontdekking.
Door mijn werkgever ben ik geplaatst bij  Tein Telecom, waar ik tot eind juli de IT-infrastructuur mee zal onderhouden.
Maar natuurlijk wou ik eens zoeken op Google Maps waar Tein Telecom juist lag. Op het eerste zicht lijkt er natuurlijk niets mis. Maar ik wou dan eens gebruik maken van Google Streetview zodat ik toch een iets of wat duidelijker beeld had over de omgeving. Op de volgende foto kan je dus zien hoe Google Streetview er dus uitziet.

Wanneer je rechts onderaan op het pijltje klikt wordt je scherm uiteindelijk in twee gesplitst. Bovenaan heb je dus een fotografisch zicht, en onderaan zie je een grafische situering op de landkaart.

Op zich nog steeds niets abnormaal, maar ik wou de buurt verder verkennen. Op een virtuele manier begin ik dus door de straten te wandelen. Tot op het moment dat ik in oostelijke richting begin te wandelen. Dan merk ik iets vreemd op! Ik loop op deze winterse, doch zonnige vrijdag, met een heerlijk pakje friet door het brusselse! ASTAMBLIEF – Jawel, Dank u!

In België wandel je met een pakje friet door Google Streetview!

En tot slot:

Uit nieuwsgierigheid deed ik nog een wandeling in enkele andere landen.
Op een razendsnel tempo bezocht ik:

  • Nieuw Zeeland
  • Verenigd koninkrijk
  • Nederland
  • Italië
  • Spanje
  • New York
In deze landen loop je dus met lege handen op straat,…
Ken jij echter nog een land waar je zo goed gesoigneerd wordt, laat dan zeker een reactie na!
Maar het zou me in elk geval verbazen.
Om deze, toch wel nutteloze post, af te ronden had ik jullie graag nog een link willen geven met enkele leuke foto’s.

Geniet van jullie weekend,
Oele

Een gedachte over “België, een uniek land in Google Streetview…

Geef een reactie

