Het VikingSpotsfenomeen bij Mobile Vikings… Het hoe-wie-wat-waar-verhaal!

Beste Lezer,

Het was 16 april 2012, de website counting.mobilevikings.com was op regelmatige tijdstippen onbereikbaar wegens té veel bezoekers…
Twitter stond vol met de boodschap:

Mobile Vikings is handing out a whole lotta’ top-ups. How far do you think they’ll go? http://counting.mobilevikings.com #countingup “

Mobile Vikings heeft hoogstwaarschijnlijk zo goed als elke klant nieuwsgierig gemaakt. Uiteindelijk bleek het om de lancering van VikingSpots te gaan. Er wordt wel het één-en’t-ander over verteld, maar misschien is het voor u nog niet echt duidelijk. Daarom geef ik u graag wat meer informatie.

Hunk? Mobile Vikings?

Mobile Vikings is een Virtuele Mobiele Operator.
Als ik mij niet vergis is het in België de goedkoopste operator naar mobiel internet toe.

Voor slechts 15€/maand heb je al 2GB mobiel internet, terwijl dit bij:

Het logo van Mobile Vikings

  • Proximus €19,99/maand is voor 1GB;
  • Base €25/maand is voor 2GB;
  • en Mobistar €15/maand is voor 1GB.
Doordat Mobile Vikings zo goedkoop mobiel internet aanbiedt, zullen voornamelijk jongeren mee op de kar boot springen…
Jongeren die hun contacten willen onderhouden door middel van sociale media zoals Facebook, Twitter, FourSquare en talloze andere.
Als aanvulling hierop kan je nu ook VikingSpots gebruiken.

Wat zijn die VikingSpots dan juist?

VikingSpots heeft veel weg van het bekendere FourSquare en valt zowel te benaderen via een webpagina als via een I-Phone applicatie. Héél binnenkort  zou er ook een Android applicatie beschikbaar zijn. Maar waarvoor zouden we het nu effectief gebruiken? Dit leg ik misschien best uit aan de hand van een voorbeeld:

“Het is vrijdagavond en ik sta in Frituur Loemek aan te schuiven voor een heerlijke portie friet. Tijdens het aanschuiven neem ik er even mijn I-Phone-VikingSpots-Applicatie bij. Via deze toepassing is het dan mogelijk om dit frituur als geregistreerde locatie toe te voegen op VikingSpots. Eens deze locatie is toegevoegd kan je je aanmelden bij elk bezoek. Als een ware Viking bezoek je dus de Spot die eerder is toegevoegd. Op zich niet écht waauuw als je het mij vraagt. Het wordt pas écht interessant als de rechtmatige eigenaar van Frituur Loemek deze spot van mij zou overnemen. Op die manier kan hij een speciale deal aanbieden aan elke Viking-gebruiker.”

Op het moment van dit schrijven werden er reeds 26797 spots aangemaakt. Deze spots werden uiteraard door verschillende personen gecreëerd. Het is mogelijk om een spot te volgen, maar waarom zou ik dit nu in godsnaam doen? Wel, wanneer je een spot volgt krijg je een automatische melding wanneer  er een deal wordt aangemaakt. Je moet dus niet langer de “reclammekes” vanuit de brievenbus gaan doorbladeren…

Say What? Deals?

Jaja, u verstaat het goed “DEALS!” zoals we ze kennen bij het onderhandelen. Een handelaar die de officiële eigenaar is van een spot, kan drie verschillende deals opstellen:

  1. Hij kan een gratis product aanbieden
  2. Hij kan een vooraf bepaalde korting toekennen
    (Bv: -5% op het aankoopbedrag);
  3. Of hij kan een dealprijs aanbieden
    (Bv: Dealprijs: 5€, Oorspronkelijke prijs: 20€).
Bij elke deal is de handelaar verplicht om VikingPunten uit te rejken. Deze vikingpunten kan je dan opsparen. Wanneer je voldoende punten bijeen hebt geraapt, kan je deze punten omruilen in belkrediet… Je haalt bijgevolg DUBBEL voordeel uit zo’n deal: Je bespaart geld op een aankoop, en krijgt er GRATIS belkrediet bij… Leuk toch?
Alles wordt natuurlijk duidelijker aan de hand van een voorbeeld!

Waar zijn er deals?

Via de website of via de mobiele applicaties kan je op zoek gaan naar deals:

  • die zich in de buurt bevinden. (Wanneer je bijvoorbeeld aan het winkelen bent in de brusselse Nieuwstraat neem je er gauw jouw de VinkingSpots App bij en kan je alle deals weergeven die momenteel actief zijn in de buurt van de Nieuwstraat.);
  • die worden aangeboden door de spots die je volgt. (Zoals ik eerder heb vermeld is het mogelijk om één of meerdere spots te volgen.)
  • die behoren tot een bepaalde categorie. (Op woensdag wens je bijvoorbeeld iets lekkers te gaan eten in een pizzeria… Je hebt echter geen zin om al jouw spaarcentjes uit te geven aan die ene lekkere pizza. Dan kan je via de website op basis van categorie ‘Food & Going out’ met de subcategorie ‘Pizza Place’ op een landkaart op zoek gaan naar deals over de hele wereld… Deals worden op deze kaart aangeduid met een zwart sterretje.

Viking Spots Deal

En is dit nu nuttig?

Naarmate het aantal geregistreerde spots wordt overgenomen door officiële handelaars wordt het voor de Mobile Viking gebruiker zeker en vast interessanter. (Hoeveel spots momenteel zijn toegeëigend aan een handelaar weet ik helaas niet.) Nadien moeten deze handelaars uiteraard in gang schieten en enkele deals online gaan plaatsen. Jammer dat mijn  frituur momenteel nog niet is opgeëist en zodus geen korting kan aanbieden!

Advertenties

2 gedachtes over “Het VikingSpotsfenomeen bij Mobile Vikings… Het hoe-wie-wat-waar-verhaal!

  1. Kijk, dit vind ik nu een mooie uitleg. Ik begreep inmiddels wel waar het gaat nu juist om ging met die vikingspots, maar een dergelijke duidelijke uitleg zou gerust op de vikingspots website zelf mogen staan. Het zou voor veel mensen veel duidelijk maken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s