Responsive Webdesign in WordPress

Hey Allen,

Afgelopen week kreeg ik van Exact een uitnodiging voor een evenement in Rotterdam.
Zo nieuwsgierig als ik ben bezocht ik dan ook de website die speciaal werd opgezet voor dit evenement.

Aangezien ik deels actief ben binnen het webdesign gebeuren vroeg ik me dan ook weer meteen af hoe deze website technisch in elkaar zat.

Op goed geluk probeerde ik de link:

Jammer maar helaas, een 404 error… Geen drupal!
  • Dan trachten we maar een andere typische link:
    http://www.exactlive.nl/admin
    Het laden duurt in elk geval al wat langer…
    En plots kwam ik terecht op:

    Succes!

    En how seh…. Dit logo kwam me bekend voor!

    Blijkbaar is deze website dus gemaakt met WordPress.

Ok…. Dit weten we dan ook alwaar, maar hoe zit het nu met de Mobile-Desktop compatibiliteit?
De website lijkt écht wel nog vrij responsive.

Hieronder een schermafdruk van de desktop versie:

Full Screen image Exact Live

De website van het Exact Live event full screen

Dezelfde website, maar weergegeven als mobiele versie:

PageMobile

De website van Exact Live 2013 in Mobile

Maar blijkbaar zijn er genoeg standaard responsive-themes binnen WordPress: http://theme.wordpress.com/themes/sort/free/?theme-search=responsive

En hét beste thema, en bovendien gratis, lijkt me: http://responsivedemo.wordpress.com/

Misschien moet ik mijn blog wel maar eens aanpassen?
#EasyWebDevelopment  #Responsive #Webdesign #Themes #Wordpress

Dit volledig terzijde uiteraard, net als al mijn andere blog-posts!

Geef een reactie

