Nieuwe Google Foto’s WebApp – Zoek alles, écht alles!

English Version - Click Here!

Nederlandse Versie

Hey beste lezer,

Alvast bedankt voor jouw bezoek en blijk van interesse in deze post. Hopelijk heb je er wat aan! De gemiddelde tijd dat je zal verliezen bij nodig hebben voor het lezen van dit artikel bedraagt: 1m40sec*

Intro

Eigenlijk ben ik best wel fan van Android. Alles wordt altijd en overal gesynchroniseerd. Ook de kiekjes die je neemt met jouw mobieltje. Best handig want back-up’s hoef je helemaal niet meer te nemen. (Vandaag hebben we het niet over privacy en security dat daarmee gepaard gaat, maar foto’s nemen van jouw – of iemands anders – blootje is sowieso nooit een goed idee! Je kan wel altijd eens zoeken naar Google 2 Step VerificationIn elk geval, als je deze synchronisatie actief hebt staan, kan je de foto’s ook bekijken via photos.google.com.

Oele_Geirnaert_Norwegian

Foto WebApp

Wel, deze Foto WebApp werd onlangs venieuwd. Dé exacte datum weet ik niet, maar ik vermoed dat het gisteren of eergisteren geweest moet zijn. Wat ik wél zeker weet, is dat de Roll-Out bij mij vandaag is toegekomen. Het eerste wat me opviel was de vernieuwde lay-out, meer bepaald de vernieuwde zoekbalk… Voordien was die niet zo prominent aanwezig. Nu vraag me niet waarom maar iets in mij zei dat ik daar eens een zoekterm moest ingeven. Ik vroeg me af op wat ik nu allemaal kon zoeken. En het resultaat is wel leuk! Je kan bijvoorbeeld zoeken op:

  • Kleuren
  • Locaties
  • Voorwerpen
  • Datum
  • Type (Video, Photo,…)

Oele_Geirnaert_MontVentoux  Oele_Geirnaert_Blauw Oele_Geirnaert_PurpleOele_Geirnaert_GreenOele_Geirnaert_Auto

Daar ik ook actief ben in het ontwikkelen van websites is het voor mij bijvoorbeeld wel handig om te kunnen zoeken op kleur. Nu kan ik in mijn foto archief gaan zoeken naar een bepaalde foto met een bepaalde kleur die goed bij de stijl/design van de website hoort.

Heb jij nog leuke ideeën waar op kan ik kan zoeken? Laat het me dan zeker weten!

* Gebaseerd op 225 woorden/minuut (Bron: http://ezinearticles.com/?What-is-the-Average-Reading-Speed-and-the-Best-Rate-of-Reading?&id=2298503)
Geef een reactie

