Dit kan je helpen wanneer je jouw GSM verliest…

Beste Lezer,

Het is intussen een hele poos geleden dat ik een post geschreven heb. Laten we zeggen dat de oorzaak niet ver te zoeken valt, de drukke agenda laat het niet toe om op geregelde basis een bericht te schrijven. Echter, korte berichtjes stuur ik de wijde wereld in via Twitter. Je kan me vinden op @OeleGeirnaert of @TTNBrussels.

Goed, vanwaar volgende tip?

Op mijn Facebook kom ik wel al eens vrienden tegen die hun mobieltje verliezen. Wanneer deze dan uitvalt, door bijvoorbeeld een platte batterij, wordt het nadien een hele uitdaging om deze terug te vinden. Ikzelf heb het volgende toegepast op mijn Android zodat ik in geval van verlies meer kans maak om hem terug te vinden.

Schakel de PIN beveiliging van jouw SIM-kaart uit.

Wat is nu dé manier om meer kans te maken om hem terug te vinden bij verlies? Wel schakel simpelweg de beveiliging van jouw SIM kaart uit. (Verder lees je hoe je dit kan uitzetten.) Wanneer je dit doet zal jouw GSM automatisch verbinding maken met internet wanneer hij opnieuw wordt aangezet. (Laten we er wel van uitgaan dat je uw 4G verbinding altijd aan laat staan.) Bij verlies van jouw GSM hoeft de eerlijke vinder hem enkel aan te zetten waarna hij dan eenvoudig terug te vinden is via één van de online diensten als “Where is my iPhone” of “Android Device Manager”. Het is natuurlijk wel aangeraden om nadien jouw scherm-beveiliging aan te zetten. (Ik zou dit trouwens in elk geval aanzetten.)

Hoe schakel je de SIM Pin uit?

  1. iPhone: Op de iPhone ga je naar: Instellingen > Telefoon > Simpincode, waarna je kan kiezen voor uit.
  2. Android: Op de Android ga je naar: Instellingen > Beveiliging > Instellingen Sim kaart blokkering, waarna je ook hier de functie kan uitzetten.(Op sommige Android toestellen kan dit elders zitten.)
Geen categorie

Geef een reactie

